top of page

Quests

Brons

De eerste stappen van jouw avontuur beginnen hier. De Brons Quests zijn bedoeld om je wegwijs te maken in het land van Quest 1607: leren varen, handelen, verzamelen en overleven. Elke missie brengt je iets dichter bij de kunst van het ontdekken, en bereidt je voor op wat nog komen gaat. Voltooi 3 Brons Quests om door te gaan naar het volgende niveau: Zilver.

CCT - Quest - Brons.png

Schat onder de golven
Quest Brons - Q1 

Tussen de riffen bij AF8 stuiten vissers op wrakhout en goudkleurige glinsteringen. De zee is er ondiep, maar verraderlijk, jouw bemanning kijkt gespannen over de reling terwijl het anker zakt.

Dobbel 5 of 6 bij AF8 om de schat boven water te halen. Lukt het niet, vaar dan naar E18 voor een laatste poging. Mislukt ook dat, dan vergaat de Quest.

Je hebt de Quest gehaald zodra je succesvol heb gedobbeld, en de kist veilig aan dek ligt.

De geur van tabak
Quest Brons - Q2 

De pakhuizen van de Handelaar (Daeventra) zijn leeg, en scheepslui mompelen over gemiste winst. De tabak van Tavira (J17) is felbegeerd, maar de reis voert door onrustige wateren waar piraten heersen.

Lever 4 gelijke grondstoffen in bij Tavira, leg een fiche (tabak) onder je schip en breng de lading terug naar Daeventra.

Je hebt de Quest gehaald zodra de tabak is afgeleverd bij de Handelaar.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

De horizon roept
Quest Brons - Q3 

Tussen de riffen bij AF8 zien vissers ’s nachts lichtflitsen diep onder het water, alsof iets daar beneden ademt. Jouw bemanning kijkt nerveus toe wanneer het anker knarst langs de rotsen, terwijl iemand fluistert dat dit de rustplaats is van een gezonken zeemanskoningin.


Dobbel bij AF8 om de schat te bergen.

Gooi je 5 of 6 → je haalt de kist succesvol boven water.

Gooi je 1? → je valt overboord! Je moet 1 hout inleveren (als je dat hebt) om je te laten redden.


Bij elke andere worp mislukt jouw poging, vaar dan naar E18 voor één laatste poging (met dezelfde regels). Je voltooit de Quest zodra de kist veilig op je dek ligt.

Ready to rumble
Quest Brons - Q4 

In de verte nadert een ander schip, volgeladen met goederen, en met kanonnen in de aanslag. De spanning aan dek stijgt; de eerste schoten klinken en de lucht vult zich met rook en kruitgeur.

Versla (binnen één beurt) minstens 2 bemanningsleden in een gevecht met een ander schip.

Je hebt de Quest gehaald zodra je 2 bemanningsleden (binnen één beurt) succesvol hebt verslagen. 

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

De zang van de zee
Quest Brons - Q5 

Een matroos beweert dat hij in de nachten ten zuiden van Daeventra gezang hoorde boven het water. Wanneer jij dezelfde koers neemt richting het zuidelijke uiteinde van de kaart, wordt de zee vlak als glas.

Vaar naar de rand van de kaart (in het zuiden) en keer terug naar Daeventra zonder één bemanning te verliezen. Zodra je bij de rand van de kaart bent, moet je jouw Quest delen met de rest.

Je hebt de Quest gehaald zodra je veilig terugkeert met het verhaal van de zee.

De legende van de diepte
Quest Brons - Q6 

Sommige kapiteins zweren dat ze iets zagen bewegen in de golven tussen de eilanden, een monster zo groot dat het schepen verslindt. Anderen lachen erom, maar jij besluit het met eigen ogen te zien. De bemanning fluistert terwijl het kompas trilt in je hand.

Bezoek een willekeurig eiland en dobbel 5 of 6 om succesvol bewijs te vinden dat het zeemonster echt bestaat. Lukt het niet bij je eerste poging, dan vergaat de Quest en zal het altijd een raadsel blijven.

Je hebt de Quest gehaald zodra je succesvol hebt gedobbeld en de waarheid hebt onthuld.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

De zoete oogst van Isendrell
Quest Brons - Q7 

Op Isendrell (U3) klinkt het geroep van arbeiders en het slaan van machetes door suikerriet. De zoete geur van riet en rook vult de haven, terwijl handelaren luid hun prijs roepen.

Lever 4 gelijke grondstoffen in bij Isendrell, leg een fiche (suiker) onder je schip en keer terug naar Daeventra.

Je hebt de Quest gehaald zodra je de suiker veilig hebt afgeleverd bij Daeventra.

Nieuwe handen aan dek
Quest Brons - Q8 

De taveernes van Tavira (J17) zitten stampvol zeelieden die verhalen delen over verre kusten, verloren schatten en verboden eilanden. Sommigen zoeken rijkdom, anderen een nieuw begin — maar één ding is zeker: op dit wondereiland vol drank, muziek en verleiding willen velen voorgoed blijven.

Vaar met 5 bemanningsleden naar Tavira en laat er 1 achter bij het eiland. Deze blijft definitief achter.

Je voltooit de Quest zodra het bemanningslid officieel is overgedragen in Tavira.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

Hongersnood in Daeventra
Quest Brons - Q9 

De graanschuren van Daeventra zijn leeg, en in de haven groeit de onrust. Men fluistert dat Eldros (C3) nog graan heeft, maar het eiland wordt bewaakt door piraten die niemand zonder gevecht laten passeren.

Versla in een gevecht eerst een piraat (K2 en B1). Lever daarna 3 willekeurige grondstoffen in bij Eldros, neem een graanfiche onder je schip mee en breng het naar Daeventra.

Je voltooit de Quest zodra je de piraten hebt verslagen én het graan veilig in Daeventra hebt afgeleverd.

De stille werven
Quest Brons - Q10

Waar ooit hamers klonken en vonken door de lucht vlogen, heerst nu een onheilspellende stilte. De scheepsbouwers van Daeventra zitten langs de kade, hun handen zwart van oud roet maar werkloos gevouwen. Sommige meesters fluisteren dat de werven vervloekt zijn sinds het Grote Onweer, anderen zeggen dat het simpelweg aan materiaal ontbreekt, maar allemaal kijken ze hoopvol jouw kant op.

Breng 2 ijzer, 2 hout en 2 kolen naar de Handelaar in Daeventra.

Je hebt de Quest gehaald zodra de grondstoffen zijn geleverd en de werven weer werken.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

Kanonnen voor de kust 
Quest Brons - Q11 

Aan de horizon verschijnen donkere zeilen, langzaam maar dreigend. Handelaren sluiten hun kraampjes, en op de kade wordt gefluisterd dat de Zwarte Vloed terug is, een roversvloot die bekendstaat om haar rookzwarte vlaggen en onverwachte aanvallen. De eilanden bereiden zich haastig voor. Zonder extra kanonnen houden ze geen stand.

Lever 1 kanon in bij een eiland naar keuze.

Je voltooit de Quest zodra het kanon is afgeleverd en het eiland klaar is voor de dreiging aan zee.

De geur van Zandara
Quest Brons - Q12

In de markten van Zandara (J3) wordt geroepen, gelachen en geruild, overal ruikt het naar peper, kruidnagel en olie. Maar diep in het binnenland wachten kostbare specerijen en flessen met geurige kruidenolie, te waardevol om onbeveiligd te vervoeren.

Lever 4 gelijke grondstoffen in bij Zandara, leg een fiche (specerijen) onder je schip en keer terug naar Daeventra.

Je hebt de Quest gehaald zodra de specerijen veilig zijn afgeleverd.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

Wind voor de vloot
Quest Brons - Q13 

De zeilen van de vloot hangen er versleten bij; rafels klapperen als losse vingers in de wind. Scheepsmeesters lopen onrustig over de kade en fluisteren dat de wind zelf hen in de steek laat zolang de vloot zo verzwakt is. Zonder nieuw doek kan niemand meer vooruit.

Alle ogen richten zich op jou, de enige die nog een zeilpunt kan missen.


Lever 1 zeilpunt in bij een eiland naar keuze om de vloot te helpen herstellen.

Je voltooit de Quest zodra je het zeilpunt hebt afgestaan en de schepen weer vaarklaar zijn.

Een pracht van een schip
Quest Brons - Q14

De Raad van jouw land eist een teken van kracht. In tijden van spanning telt maar één ding: een schip dat sneller vaart dan de wind en een bemanning die handelt als één geheel. Aan de kade kijkt jouw crew verwachtingsvol naar jou, dit is het moment waarop een gewoon schip verandert in een legende.

Bereik niveau 4 in zowel zeilen als bemanning op één schip.

Je voltooit de Quest zodra jouw schip beide niveaus heeft bereikt en volledig gevechtsklaar is.

CCT - Quest - Brons.png
CCT - Quest - Brons.png

De wijn van Skeldran
Quest Brons - Q15 

In de heuvels van Skeldran (AI13) werken plukkers tussen de druivenranken, terwijl de haven gevuld is met de geur van vers geperste wijn en houten vaten. Handelaren staan in de rij voor de beroemde oogstjaar, dat bekendstaat om zijn uitzonderlijke kwaliteit. 
 

Lever 4 gelijke grondstoffen in bij Skeldran en neem een wijnfiche onder je schip mee. Na vertrek bij Skeldran moet je twee dobbelstenen gooien: Zijn de ogen gelijk aan elkaar? Dan moet één medespeler naar keuze een beurt overslaan, hij of zij geniet duidelijk nét iets te veel mee van de wijn.


Breng vervolgens de wijn naar Daeventra. Je hebt de Quest gehaald zodra de wijn veilig is geleverd.

De Magiër van Dravik
Quest Brons - Q16

Op Dravik (W18) gaat het verhaal rond over een mysterieuze man die onmogelijk weet wat anderen gaan doen. Sommigen noemen hem een ziener, anderen een bedrieger, maar niemand durft hem uit te dagen. Tijd om daar verandering in te brengen.
 

Vaar naar Dravik (W18) en probeer zijn kunsten te ontmaskeren.
Gooi vijf keer een dobbelsteen en raad vóór elke worp het getal.


Raad je minstens één keer goed? → je voltooit de Quest.

Raad je er geen één goed ?→ je levert een grondstof in,

Meer dan één goed? → je ontvangt een grondstof naar keuze.


Je voltooit de Quest zodra je de Magiër hebt ontmaskerd, en minimaal één van de 5 dobbelstenen gelijk gooit/goed gokt.

CCT - Quest - Brons.png

© 2025 by CrowdCollective. Created by Wouter.

bottom of page